Leírás
Szintetikus ipari hajtóműolaj
A Castrol Alphasyn™ EP nagyteljesítményű szintetikus hajtóműolaj család polialfa-olefin (PAO) alapolaj és nagyteljesítményű kén- és foszfor EP adalékok együttesével éri el a kiváló terhelhetőséget és jó hőstabilitást.
Felhasználás
Mindeb olyan zárt hajtóműben, ideértve a nagy- és lökésszerű terhelésűeket is, ahol berágódást gátló EP adalékolás illetve a mikropittinggel szembeni védelem szükséges.
Tipikus felhasználási terület a bányászat, hajózás, nehézgépipar és papírgyártás.
A PAO alapolaj magas viszkozitási indexe és alacsony dermedéspontja igen széles felhasználási hőmérsékleti tartományt biztosít.
Az Alphasyn EP olajok teljes mértékben kompatibilisek a nitril, szilikon és fluorpolimer tömítésekkel.
Teljesítményszintek és jóváhagyások
- DIN 51517 Part 3 - CLP-HC
- AGMA 9005 - F16
- AIST 224 / US Steel 224
- - Hansen Transmissions
- Lohmann & Stofferfoht
- David Brown S1.53.101 Type E
- Flender hajtóművek Rev 16.2 csiga-, kúpkerék- és bolygóműves egységek ISO VG 150 - 680
Előnyök
- Teljeskörű EP védelem a kopás, a lökésszerű terhelések és a mikropitting tekintetében is.
- Jó hő- és oxidációs stabilitás, az ásányolaj bázisú olajokhoz képest kiterjesztett élettartam.
- Magasfokú korrózióállóság
- Magas viszkozitási index, széles használati hőmérséklettartomány.
- Jó levegő- és vízelválasztó képesség, ami alacsony habzási hajlamot és hosszabb élettartamot biztosít mind a hajtóműnek, mind az olajnak.
- A PAO alapolaj jó kompatibilitást biztosít a tömítésekkel, festékekkel és az ásványolaj bázisú kenőanyagokkal szemben.
Fizikai tulajdonságok
Name |
Method |
Units | Alphasyn EP 150 | Alphasyn EP 220 | Alphasyn EP 320 | Alphasyn EP 460 | Alphasyn EP 680 |
Sűrűség @ 15°C/ 59°F | ISO 12185 / ASTM D4052 | kg/m³ | 860 | 860 | 860 | 860 | 870 |
Kinematikai viszkozitás @ 40°C / 104°F | ISO 3104 / ASTM D445 | mm²/s | 151 | 223 | 326 | 455 | 671 |
Kinematikai viszkozitás @ 100°C / 212°F | ISO 3104 / ASTM D445 | mm²/s | 19.8 | 26.4 | 35.5 | 46.5 | 63.4 |
Viszkozitási index | ISO 2909 / ASTM D2270 | - | 150 | 152 | 155 | 161 | 167 |
Dermedéspont | ISO 3016 / ASTM D97 | °C / °F | -45/-49 | -45/-49 | -45/-49 | -45/-49 | -42/-44 |
Lobbanáspont, nyitott edényes módszer | ISO 2592 / ASTM D92 | °C / °F | 242/468 | 244/471 | 240/464 | 242/468 | 254/489 |
Habzási teszt - hajlam / stabilitás | ISO 6247 / ASTM D892 | ml | 0/0 | 20/0 | 20/0 | 20/0 | 20/0 |
Oxidációs teszt - szintetikus tengervíz (24h) | ISO 7120 / ASTM D665B | Rating | Pass | Pass | Pass | Pass | Pass |
FZG fogaskerék kopás teszt - A/8.3/90 | ISO 14635-1 | Terhelési hibafázis | >12 | >14 | >14* | >14* | >14* |
FZG fogaskerék kopás teszt - A/16.6/90 | ISO 14635-1 (módosított) | Terhelési hibafázis | >12 | >14 | >14* | >14* | >14* |
FZG mikropitting teszt @ 90°C/194°F | FVA 54-7 | Terhelési hibafázis / Mikropitting minősítés | 10 (High) | 10 (High) | 10 (High)* | 10 (High)* | 10 (High)* |
FE-8 Csapágykopási teszt (görgő tömegveszteség) |
DIN 51819-3 |
mg |
<5 |
<5 |
<5* |
<5* |
<5* |
A szokásos gyártói tűréshatáron belül *az alacsonyabb viszkozitás felől olvasva