Leírás
Alacsony hamutartalmú, a kipufogógáz utánkezelő (DPF, SCR, stb.) rendszerekkel teljesen kompatibilis szintetikus dízel haszongépjármű motorolaj, amely alkalmas a Mercedes-Benz Euro 6-os járműveinek hosszított olajcsere periódusára és rendelkezik több másik gyártó tehergépjárműves jóváhagyásaival is. Alacsony viszkozitási tartományával igen széleskörű igényt fed le, flották esetén csökkenti a raktározandó kenőanyagok számát.
A 10W-40-es motorolajokhoz képest kb. 1% üzemanyag megtakarítás érhető el, amely akár 3%-ra is növelhető üzemanyag takarékos váltóolajjal kombinálva.
Szabványok és jóváhagyások
- ACEA E8, E11
- API CK-4
- DTFR 15C110
- DTFR 15C120
- Mack EOS 4.5
- Volvo VDS-4.5
- Renault Trucks RLD-3
- Cummins CES 20086
- DDC DFS 93K222
- MAN M 3477 / M 3271-1
- DAF PSQL 2.1E LD
- IVECO
Fizikai tulajdonságok
Tulajdonság | Mértékegység | Módszertan | Érték |
Sűrűség 15 °C-on | kg/m3 | ASTM D1298 | 866 |
Kinematikai viszkozitás 40°C-on | mm²/s | ASTM D445 | 84,4 |
Kinematikai viszkozitás 100°C-on | mm²/s | ASTM D445 | 12,3 |
Viszkozitási index | - | ASTM D2270 | 141 |
Folyáspont | °C | ASTM D97 | -33 |
Lobbanáspont | °C | ASTM D92 | 232 |
Teljes bázisszám - T.B.N | mg KOH/g | ASTM D2896 | 9,5 |
Szulfáthamu tartalom | % w/w max | ASTM D874 | 0,9 |